donderdag 26 februari 2015

vlag en wapen republiek Suriname

MINISTERIE VAN 
HANDEL EN INDUSTRIE

CONSUMENTEN

Het consumenten beschermings beleid van het Ministerie van Handel en Industrie is erop gericht om de consument in Suriname te beschermen tegen fraude, bedriegerij en oneerlijke praktijken op de verschillende markten.
Het ministerie is momenteel bezig consumenten beschermings wetgeving te concipiëren. Het is de bedoeling dat binnen de Caricom landen harmonisatie plaats vindt van consumenten beschermings wetgeving. In de concept wetgeving wordt een Commissie voor Consumentenzaken opgericht die klachten zal behandelen. Rechten van de consument en taken van leveranciers komen uitgebreid aan de orde, als mede omgaan met oneerlijke praktijken, product aansprakelijkheid, consumenten veiligheid en terugneming van goederen.
Samen met de verschillende consumenten organisaties zal de consument worden ingelicht over categorieën van producten en diensten, hoe zichzelf te beschermen, hoe de beste keuzes te maken en welke de rechten van de consument zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten